בזכות עצמה

האם כדי להיות פרזנטורים חייבים להיות יפים כדי להצליח למכור?

סיפורה של מאדאם סי ג'יי ווקר אשר התחילה את חייה בעבודה ככובסת בשנת 1882. עבודה קשה פיסית שמרוויחים בה שכר זעום. נוסף על כך, כמו רבות מהנשים השחורות באותה התק' גם היא לא היתה ממש מטופחת ובעלת שיער אפרו אמריקאי מקורזל וקשה לטיפול.
היא סגרה עסקת ברטר עם אישה שתטפל לה בשיער תמורת הכביסה. צעד עסקי שרמז על העתיד…
באחת הפעמים היא שאלה את מעצבת השיער האם היא יכולה להיות המוכרת של תכשירי השיער שלה תמורת אחוזים מהצלחתה. רמז שני, לחשיבה היזמית והעסקית שלה…
תשובתה הייתה סירוב מוחלט ואף הוסיפה שאישה לא יפה לא יכולה למכור כי לא יהיה ביקוש.( מעצבת השיער היתה אישה יפה שילוב של אב לבן ואם שחורה כתוצאה מאונס השפחות ע"י האדונים בתק' העבדות בארה"ב )
מאדאם סי ג'יי ווקר נעלבה אך לא וויתרה. היא לקחה ממעצבת השיער כמה תכשירים מבלי שהיא תדע ומכרה אותם, את הכסף שמככב הביאה לגברת והוכיחה לה שהיא בהחלט יודעת למכור.
המהלך לא הוביל לכיוון חיובי ומעצבת השיער הפסיקה לטפל לה בשיער.
מאדאם סי ג'יי ווקר לקחה את אחד המוצרים.. רקחה ורקחה ורקחה עד שיצא לה משהו דומה…ולא נופל מהמקור.
היא החליטה לפתוח עסק של מוצרי בהתחלה לא הצליחה לייצר ביקוש למוצרים.
טוויסט בעלילה
מאדאם סי ג'יי ווקר הבינה שאם המראה לא מוכר היא צריכה שיטה אחרת כדי למכור. היא החלה למכור את המוצרים שלה בעזרת סיפור הלא הוא הסטוריטלינג הכה מדובר היום.
היא סיפרה סיפורים מעניינים שריתקו לקוחות פוטנציאליות סקרניות.
את השאר תראו במיני סדרה בנטפלקס "בזכות עצמה".

טיפים מנטאליים:

*המגבלות והחסמים נמצאים אצלנו – מצאו את החזקות והכישורים שלכם.
זאת התחלה טובה. בהמשך תעבדו על החוליות החלשות ולא החדות יותר.

*אנשים לא קונים נטו מוצר. הם קונים גם את הסיפור שמאחורי המוצר. הם רוצים להזדהות עם המוצר.

* מאדאם סי ג'יי וקר היה השם שהיא יצרה כדי לבנות מותג חזק לשם כיוונה מההתחלה.
שאלו את עצמכם איזה חלק בכם תרצו לבנות או להציג לעולם כמותג? (יכול להיות גם כשכיר, כעצמאים, כארגון)?

* אם רוצים להגיע רחוק יש להניע את גלגל התנופה, להתפתח, לגדול, ולחשוב במונחים שיווקים !

אחרון,
אם הגעתם עד לפה ואתם רוצים ספוילר לסדרה- מאדאם סי ג'יי ווקר היא האישה המיליונרית השחורה הראשונה בארה"ב שיצרה את הונה בעצמה ועל כן נכנסה לספר השיאים של גינס!

לסיכום דעה אישית
אתם מוזמנים לצפות במיני סדרה ולחשוב,
האם אתם פועלים כמותג,
ואם לא מה אתם צריכים כדי להפוך למותג?

מוזמנים להגיב/ לשתף
שלכם מאיר

קצת מהסרט...

פוסטים נוספים של כלים מנטאליים להצלחה

בלוג לליווי מנטאלי לארגונים

בלוג לליווי מנטאלי לספורטאים אישי